BdigitalA

علم و فناوری

BdigitalA

علم و فناوری

  • ۰
  • ۰

 

۱- ممکن است تنظیمات دستگاه به هم ریخته باشد!

ممکن است دلیل شارژ نشدن باتری لپ تاب شما ناشی از به هم خوردن تنظیمات پاور آن باشد. با بررسی تنظیمات و به خصوص تنظیمات پاور، می توانید دلیل شارژ نشدن لپ تاپ خود را راحت تر تشخیص دهید. برای این کار، باید از طریق مسیر Start → Control Panel → Power Options، از غیر فعال بودن گزینه low battery level اطمینان حاصل نمایید. این گزینه باعث می شود که دستگاه به جای شارژ شدن، خاموش شود. در نتیجه لپ تاپ شارژ نشده و مشکلاتی را برای کاربر به وجود می آورد.

۲- ممکن است لپ تاب داغ شده باشد!

دلیل دیگری که ممکن است به شارژ نشدن باتری لپ تاب منجر شود داغ شدن لپ تاب است. که این داغ شدن به دلیل فعالیت زیادی باتری ایجاد می‌شود. در مواقعی که حس کردید لپ تاپ بیش از حد داغ کرده، بهتر است آن را برای مدتی خاموش کرده و با آن کار نکنید. همچنین در صورت لزوم از هوای فشرده برای تمیز کردن منافذ فن لپ تاپ استفاده کنید تا گرد و خاکی داخل آن وجود نداشته باشد.

۳- ممکن است اتصالات باتری مشکل داشته باشد!

این احتمال برای شارژ نشدن باتری لپ تاب وجود دارد که اتصالاتی همچون کابل برق دچار بریدگی، پارگی یا قطعی شده باشند و به این ترتیب، مانع از انتقال برق به دستگاه شوند. حتما همیشه کابل شارژر خود را چک کنید، اگر فرورفتگی، پارگی، پیچ خوردگی یا تغییر خاصی را در مسیر شارژر مشاهده می‌کنید ممکن است مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ به کابل برگردد. در این حالت، تعویض این کابل مشکل را برطرف می کند. اگر چنین نشد، دستگاه را برای بررسی های تخصصی تر به یک تعمیرگاه مجاز و معتبر ببرید. همچنین هنگامی که مشاهده کردید با اتصال شارژر، جریان برق به لپ تاپ برقرار نمی‌شود، بهتر است سریع شارژر را جدا کرده و از ورودی یا پریز دیگری برای اتصال شارژر استفاده کنید.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۵/۱۹
  • مریم مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی