BdigitalA

علم و فناوری

BdigitalA

علم و فناوری

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کورل دراو را باز کرده و از منوی File، گزینه New را انتخاب کرده تا یک سند جدید ایجاد کنید.

روی سند یک نام بگذارید، مثلا Fold-Out Brochure و اندازه را روی A4 تنظیم کنید. در سمت راست گزینه Height، جهت برگه را به حالت افقی یا Landscape در آورید. تعداد برگه ها یا Number of Pages را هم ۲ قرار دهید و مطمئن شوید Primary Color Mode روی CMYK و Rendering Resolution روی dpi300 تنظیم شده اند. در این صورت سند برای چاپ بهینه شده است.

ادامه مطلب...

  • مریم مهدوی
  • ۰
  • ۰

مرحله ۱ یک کپی از تصویر تهیه کنید

تصویری که اخیراً در Photoshop باز شده است ، در پنل Layers عکس در لایه Background نشان داده می شود. قبل از صاف کردن پوست ، با از بین بردن هرگونه لکه های ناخواسته شروع کنید. برای محافظت از تصویر اصلی ، روی یک لایه جداگانه کار کنید. با فشار دادن و نگه داشتن کلید Alt بر روی صفحه کلید ، کلیک بر روی لایه Background ، یک کپی از لایه Background تهیه کنید و آن را روی نماد New Layer در پایین پنل Layers بکشید.

تکرار لایه Background.

در کادر محاوره ای Duplicate Layer ، لایه را “Spot Healing” را نامگذاری کرده و سپس بر روی OK کلیک کنید

نامگذاری لایه به “Spot Healing”

نسخه ای از تصویر روی یک لایه جدید با نام “Spot Healing” در بالای صفحه ظاهر می شود

اکنون پاکسازی اولیه پوست روی یک لایه جداگانه انجام می شود.

مرحله ۲: قلم موی Spot Healing را از نوار ابزار انتخاب کنید

ادامه مطلب...

  • مریم مهدوی
  • ۰
  • ۰

قبل از هر چیز باید از نرم افزار کورل دراو نسخه +11 استفاده کنید. در این آموزش من از CorelDraw
X5 استفاده کرده ام.
بسیار خب، بیایید شروع کنیم. ابتدا به عناصر اصلی به کاربرده شده در طراحی نگاهی بیندازیم:
مراحل انجام کار هم به همین ترتیب است.
گام دوم: ایجاد کاربرگ
حاال که از ترتیب مراحل و عناصر پروژه آگاه شدید، دست به کار می شویم.
در ابتدا برنامه کورل دراویتان را باز کنید. یک فایل جدید بسازید و اندازه برگه را روی A4 که اندازه استاندارد
برای پوسترهاست، تنظیم کنید.

ادامه مطلب...

  • مریم مهدوی
  • ۰
  • ۰

ویژگی Validation Data ورود اطلاعات در اکسل را به طور موثری بهتر می کند و باعث کاهش اشتباهات و خطاهای تایپی می شود. می توانید با استفاده از معیار اعتبارسنجی، داده های ورودی را محدود کنید و یا حتی خودتان برای ورود اطلاعات در نرم افزار قوانین خاصی را تعریف کنید تا بتوانید از ورود داده های ناخواسته جلوگیری کنید. در صورت ورود داده های نامعتبر، برنامه پیامی را نشان می دهد و کاربر را از وارد کردن این داده ها منع می کند. بیایید برای بهتر فهمیدن این ویژگی یک مثال بزنیم:

در ستون A لیست محصولاتمان داریم و می خواهیم لیست کشویی همه محصولات را تهیه کنیم.

برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

هر سلول در worksheet را که می خواهید انتخاب کنید.
برای ایجاد لیست کشویی، به سربرگ Data > Data Tools > سپس روی Data Validation کلیک کنید.
یا می توانیم از میانبر ALT + D + L استفاده کنیم.
کادر گفتگوی Data Validation ظاهر می شود.
در لیست Allow، گزینه “List” را انتخاب کنید.

ادامه مطلب...

  • مریم مهدوی
  • ۰
  • ۰

من می توانم بسیاری موارد که در آن عکسبرداری می تواند با ترکیب تصاویر مختلف با هم بهتر به نظر برسد را پیدا کنم. هنگام ادغام تصاویر که در یک محل مشابه گرفته شده اند، مزیت این است که، احتمالا، تنظیمات نورپردازی و عکسبرداری یکسان(یا مشابه) هستند . به همین ترتیب، مکان یکسان برای ادغام ساده تر می شود. اگر تصاویر را از مکان های مختلف ادغام کنید، سعی کنید عناصری را ترکیب کنید که می توانند با هم ترکیب شوند! لبه های آتشی می توانند یک راه عالی برای ترکیب تصاویر با هم باشند.

مراحل ترکیب تصاویر:

با برنامه ریزی، عناصر عکس های فردی را که می خواهید با هم ترکیب کنید، شروع کنید (دو تصویر زیر را ببینید).

انتخاب کنید – سپس کپی و چسباندن را انجام دهید

ثانیا ، ابزار lasso را در Photoshop بکار بگیرید و با استفاده از آن شی ، مدل یا حیوان مورد نظر خود را به تصویر پایه خود اضافه کنید. همچنین می توانید از ابزار انتخاب یا ابزار انتخاب سریع برای این کار استفاده کنید. در این تصویر خاص ، از آنجا که رنگ ها و زمینه ها بسیار شبیه به یکدیگر هستند ، من فهمیدم که ابزار lasso راهی بسیار سریع در انتخاب بخشی از تصویر مورد نیاز من است. سایر نرم افزارهای ویرایش عکس به احتمال زیاد ابزارهای بسیار مشابهی خواهند داشت.

ادامه مطلب...

  • مریم مهدوی
  • ۰
  • ۰

اول از همه باید عکستان را کراپ کنید. برای این کار از ابزاCrop استفاده کنید:

سپس در نوار بالای صفحه،Aspect Ratio را روی Square قرار دهید.

در منوی بالای صفحه، گزینهٔ Delete Cropped Pixels را تیک دار کنید.

حالا می‌توانید عکستان را در اندازه دلخواه کراپ کنید. اگر عکستان پرتره باشد، بهتر است جوری کراپ کنید که صورت فرد در مرکز کادر باشد.

در آخر برای کراپ شدن عکس، کلید Enter(در ویندوز) یا Return(در مک) را فشار دهید.

قدم ۲ ـ از خطوط راهنما کمک بگیرید

برای تقسیم کردن عکس به مربع‌های کوچک‌تر، باید از چند خط راهنما کمک بگیرید.

اولین خط راهنمای افقی را به عکس اضافه کنید

برای این کار مسیر View>New Guide را دنبال کنید.

در صفحهٔ باز شده، گزینهٔ Horizontal(افقی) را انتخاب کنید و مقدار Position را روی ۳۳% قرار دهید.

خب اولین خط راهنمای افقی به عکستان اضافه شد.

دومین خط راهنمای افقی را به عکس اضافه کنید

برای این کار مسیر View>New Guide را دنبال کنید

ادامه مطلب...

  • مریم مهدوی
  • ۰
  • ۰

تصویر را در فتوشاپ یا هر برنامه ای که به شما امکان کار در لایه ها را می دهد ، باز کنید. برای انجام این آموزش می توانید از فتوشاپ Elements یا حتی GIMP استفاده کنید. پس از باز شدن تصویر در فتوشاپ ، باید متناسب با بازتاب آن را بزرگتر کنید. می توانید با استفاده از ابزار Crop این کار را انجام دهید.


می توانید به سادگی با کشیدن نقطه در انتهای تصویر با استفاده از ابزار Crop ، اندازه تصویر اصلی را دو برابر کنید. اگر اندازه کلی خیلی بزرگ است ، می توانید پس از پایان عکس ، آن را برش دهید.

Ctrl +J را فشار دهید تا تصویر اصلی در لایه جدید کپی شود یا به Layer > Duplicate بروید. برای ویرایش به Edit > Transform > Flip Vertical بروید.


اگر تنظیم چرخشی عمودی را در منوی Image انجام دهید ، تمام لایه ها را می چرخانید ، و در این مورد فقط می خواهید یک لایه را تنظیم کنید. ابزار Move را انتخاب کنید ، اولین مورد در نوار ابزار در سمت چپ ، شکل صلیب (میانبر صفحه کلید V است). بر روی لایه جدید ایجاد شده کلیک کنید و مانند تصویر زیر تصویر را به پایین منتقل کنید.


باید بدانید که تصویر در کجا به پایان می رسد ، و بازتاب شروع می شود. در تصویر مثال برای این آموزش ، لبه رودخانه دارای یک صفحه چوبی است که به نظر می رسید مکان مناسبی برای شروع بازتاب باشد. اما برای این کار باید آب موجود در تصویر را پاک یا پاک کنید.

ادامه مطلب...

  • مریم مهدوی
  • ۰
  • ۰

۱- پلاگین ArrowMaker

ArrowMaker یک پلاگین رایگان برای سینما فوردیست که یک شکل پیکان مانند به عنوان یک اسپلاین پایه تولید می کند. خود این شکل می تواند برای ایجاد انواع مختلف پیکان سفارشی شده و سپس در یک Extrude یا Sweep NURBD برای تولید یک مش مورد استفاده قرار می گیرد. 

۲-Generator Screw

پلاگین Screw Generator سینما فوردی توسط Fuchs و Vogel ساخته شده است. این پلاگین روشی فوق العاده برای افزودن جزئیات بیشتر به هر کدام از مدلهایتان است. شامل ۷ پیچ از پیش ساخته شده است که می توانید آنها را به روشهای مختلف بیشتر سفارشی کنید.

 

۳-Gelatine

این پلاگین جالب توسط Code Vonc ساخته شده است. به نوعی شبیه دفورمر jiggle است با این تفاوت که امکانات بیشتری دارد و واقعا کار با آن بسیار سریع است. بر خلاف دفورمر Jiggle شما می توانید افکتهای Flabby بیشتری داشته باشید، با چندین آبجکت کار کنید، نقاط دستگیره را تنظیم کرده و از یک منحنی Fall-off ساده برای ایجاد افکت در انیمیشن استفاده کنید. مشخص کردن اینکه کدام بخشها در مدل باید لرزان یا Wobble بوده و کدام قسمتها باید سفت تر باشند واقعا آسانتر است. در کل یک پلاگین فوق العاده جالب و کارآمد است، به ویژه برای کارهای نوع اینفوگرافیک.

ادامه مطلب..

  • مریم مهدوی